Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
X96 Max+ - problem z dźwiękiem
#1
Jestem nowym użytkownikiem boxa X96 Max+ i mam na starcie dwa problemy. Przy czym robiłem już factory reset, który w niczym nie pomógł. Oba problemy dotyczą dźwięku.

Dźwięk w systemie, w appce YouTuba czy w filmach odtwarzanych z plików na pendrive jest - ale tylko w plikach, które mają dźwięk w MP3 czy AAC. Filmy z dźwiękiem w AC3, czy innym przestrzennym (DTS, DD5.1) są nieme. Nie mam pojęcia dlaczego.

Drugi problem dotyczy przycinania dźwięku, gdy box połączony jest z kinem domowym przez ARC (HDMI do wejścia w TV, a TV jest spięty HDMI z ARC z kinem). Przycinki są i z YouTuba, czy innej apki, a także z każdego pliku wideo. Co kilka sekund dźwięk zamiera na pół sekundy. Problem nie występuje, gdy dźwięk idzie tylko przez TV, bez kina. Przycinek wówczas nie ma. Dodam, że przez dwa lata używałem innego boxa od operatora netu (też na androidzie) i dźwięk z niego szedł bez problemów przez kino - zarówno z IPTV, z appek, jak i z plików. Spięty był tymi samymi kablami i w ten sam sposób co teraz box X96.
Odpowiedz
REKLAMA:



#2
(06-10-2020, 02:38 PM)juzeff6 napisał(a): dźwiękiem w AC3, czy innym przestrzennym (DTS, DD5.1) są nieme. Nie mam pojęcia dlaczego.

W domyśle oczywiście, o czym nie napisałeś, intensywnie czyniłeś eksperymentalne próby zmian w opcjach ustawień dźwięku urządzenia?

Będę pisał z pamięci, może wystarczy na przykład w opcjach dźwięku => formaty zgłaszane przez urządzenie, odhaczyć domyślne ustawienie "automatycznie" i przejść na wybór ręczny, samodzielnie wybrać wszystkie które są w twoim zainteresowaniu, zdecydowanie znajdziesz tam zapewne wyżej wymienione formaty, z którymi masz rzekomy problem...

Również nie zaszkodzi "wstąpić" do ustawień bodajże Droid Settings => Audio Output czy jakoś tak => tam również czynić równolegle próby zmian ustawień, aż do pozytywnego skutku, wspomniana przez ciebie kombinacja połączeń sprzętowych dźwięku musi działać [Obrazek: k045.gif] 

Po każdych zmianach obowiązkowy zwykły restart urządzenia wyłącz/włącz...
Odpowiedz
#3
(06-10-2020, 03:35 PM)Łonogrzmot napisał(a): Również nie zaszkodzi "wstąpić" do ustawień bodajże Droid Settings => Audio Output czy jakoś tak => tam również czynić równolegle próby zmian ustawień, aż do pozytywnego skutku, wspomniana przez ciebie kombinacja połączeń sprzętowych dźwięku musi działać [Obrazek: k045.gif] 

Po każdych zmianach obowiązkowy zwykły restart urządzenia wyłącz/włącz...
Tam przerobiłem każde ustawienie i nic.
A to w opcjach dźwięku => formaty zgłaszane przez urządzenie, to gdzie znajdę? W opcjach androida czy opcjach odtwarzacza (appki)?
Odpowiedz
#4
(06-10-2020, 04:01 PM)juzeff6 napisał(a): A to w opcjach dźwięku => formaty zgłaszane przez urządzenie, to gdzie znajdę? W opcjach androida czy opcjach odtwarzacza (appki)?

Menu główne ekranowe urządzenia => jak dobrze kojarzę chyba w lewym dolnym rogu => Ustawienia => Dźwięk => tam już powinno być widać [Obrazek: e020.gif]
Odpowiedz
#5
(06-10-2020, 04:06 PM)Łonogrzmot napisał(a): Menu główne ekranowe urządzenia => jak dobrze kojarzę chyba w lewym dolnym rogu => Ustawienia => Dźwięk => tam już powinno być widać [Obrazek: e020.gif]

Co do dźwięku DD czy DTS to już odtwarza - użyłem innego playera filmów.
Sprawdziłem też każdą poniższą opcję i nic pod względem przycinania się nie poprawiło. Przycina na YouTube, filmach z plików. Zauważyłem też coś dziwnego, po przełączeniu telewizora na odbiór kanałów naziemnych i przy jednocześnie włączonym boxie, dźwięk z kanałów DTV tak samo przycinał. Więc coś kino miesza, ewentualnie boxa jakieś przebicie. Sam się też włącza po jego wyłączeniu z pilota jak TV przełączy się na kanały naziemne. Coś go wybudza, ale nie wiem jak i co. Masakra, ostatni raz kupiłem coś niefirmowego...

[Obrazek: SNocWq5l.jpg][Obrazek: dJOeiFal.jpg][Obrazek: lBaohJsl.jpg][Obrazek: i1Pu9ASl.jpg][Obrazek: 7phNV8Ql.jpg][Obrazek: bwGTup9l.jpg][Obrazek: IDSglOOl.jpg][Obrazek: xEwuNqMl.jpg]
Odpowiedz
#6
(06-10-2020, 06:59 PM)juzeff6 napisał(a):  ale nie wiem jak i co

Zgadza się [Obrazek: k025.gif]

juzeff6 napisał(a):Sam się też włącza po jego wyłączeniu z pilota jak TV przełączy się na kanały naziemne. Coś go wybudza

Bez paniki...wystarczy w opcjach ustawień ogólnych telewizora wyłączyć funkcję EasyLink, czyli sterowanie urządzeniami podłączonymi do złącza HDMI za pomocą pilota telewizora [Obrazek: e030.gif]
Odpowiedz
REKLAMA:



#7
Albo wyłączyć hdmi-cec w boxie. Na jednym z zrzutów masz to widoczne.
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda

Ze względu na prośbę jednego z Junior Member: nie odpowiadam na PW
Odpowiedz
#8
(06-10-2020, 07:30 PM)Tomek napisał(a): Albo wyłączyć hdmi-cec w boxie. Na jednym z zrzutów masz to widoczne.

Jeżeli tylko jeszcze dobrze kojarzę, w tym BOX-ie ta funkcja jest domyślnie wyłączona...trzeba zmienić w opcjach ustawień telewizora [Obrazek: r010.gif]
Odpowiedz
#9
Dzięki za poradę. Wyłączyłem CEC i przez dzień było ok - głos szedł przez kino bez zacięć, a box się samoczynnie nie włączał. Ale wczoraj znów zaczął się włączać. O dziwo, dźwięk jest ok.
Więc teraz po wyłączeniu boxa, gdy TV przełączę na inne źródło sygnału (np. DVB, albo USB) i działa kino (ARC) box się samoczynnie włączy. Gdy w TV wyłączę opcję Viera link (Panasonic) box się nie będzie włączał samodzielnie, ale wówczas dźwięk idzie mi tylko przez głośniki telewizora. Może spiąć box optykiem z kinem? Tylko jeśli odpalę Viera link, to i tak się będzie załączał.
Odpowiedz
#10
(09-10-2020, 09:18 AM)juzeff6 napisał(a): Może spiąć box optykiem z kinem? 

Nie "może ", tylko na pewno spróbuj taką opcję połączenia [Obrazek: r010.gif]

juzeff6 napisał(a):jeśli odpalę Viera link, to i tak się będzie załączał.

Prześlesz sygnał audio do kina domowego za pośrednictwem wyjścia optycznego, wyłącz definitywnie ten nieszczęsny Viera Link [Obrazek: a030.gif]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości