Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LAN odmawia współpracy
#1
Problem nie jest dokuczliwy ale nie daje mi spokoju
Zacznę od tego że moja wiedza o KODI jest znikoma wiec sory za wiecie...

Kodi zainstalowałem na TV z androidem
Przez Wi-Fi śmiga elegancko TV widzi bibliotekę i ładnie czyta wszystko ze stacjonarnego kompa (podpiętego do routera kablem) i z przenośnego dysku podpiętego bezpośrednio do routera (D-LINK DIR-853), ale jak tylko TV poczuje kabelek LAN odmawia współpracy, wszystkie ustawione źródła komunikują "Connection refused" nie zależnie od tego czy ustawię je jako IP czy jako domenę Jakieś pomysły co robię źle?

[Obrazek: rUv5x7al.jpg]
Odpowiedz
REKLAMA:



#2
(31-01-2021, 10:23 PM)preman napisał(a): Jakieś pomysły

Przed połączeniem kablem, wyłącz WIFI w opcjach ustawień sieci w telewizorze...
Odpowiedz
#3
Normalnie Wylaczenie Wlanu nie ma znaczenia. Sprawdz tez w ustawieniach czy wogole polaczenie przez Lan jeste aktywne.
Odpowiedz
#4
(31-01-2021, 10:41 PM)Łonogrzmot napisał(a): Przed połączeniem kablem, wyłącz WIFI w opcjach ustawień sieci w telewizorze...

Byłem przekonany że TV robi to z automatu, jednak NIE, ale niestety nie pomogło.

(31-01-2021, 11:36 PM)coni napisał(a): Normalnie Wylaczenie Wlanu nie ma znaczenia. Sprawdz tez w ustawieniach czy wogole polaczenie przez Lan jeste aktywne.

Połącznie jest OK przeglądarka działa, YT i Netflix też, nie działa tylko połączenie dyskiem przy routerze i połącznie z kompem....
Odpowiedz
#5
(01-02-2021, 05:40 PM)preman napisał(a): Połącznie jest OK
Jakieś pomysły

Odłączyć TV od sieci, wyczyścić biblioteki, restart Kodi, połączyć przez kabel, dodać "na nowo" biblioteki/źródła...ale może jednak lepiej nie, szkoda ewentualnie "psuć" konfiguracji która bardzo dobrze działa na połączeniu bezprzewodowym...

Podziękowali: preman
Odpowiedz
#6
(01-02-2021, 07:12 PM)Łonogrzmot napisał(a):
(01-02-2021, 05:40 PM)preman napisał(a): Połącznie jest OK
Jakieś pomysły

Zeby sie przekonac czy aktualna konfiguracja wtyczek lub ustawienia na kodi kodi moglyby byc przyczyna braku przewodowrgo dostepu do Internetu nalezaloby zmienic nazwe aktualnego katalogu ORG.XBMC.KODI na jakas inna (by w razie mozna bylo pozniej wrocic do tego katalogu). Nastepnie odinstalowac aplikacje kodi.apk razem z usunieciem danch i na nowo ja zainstalowac. (alternatywnie sprobowac z inna wersja kodi). A po ponownej instalacji sprawdzic czy LAN wtedy funkcjonuje.
Jesli nie to problem nie lezy raczej na kodi.

(01-02-2021, 11:34 PM)coni napisał(a):
(01-02-2021, 07:12 PM)Łonogrzmot napisał(a):
(01-02-2021, 05:40 PM)preman napisał(a): Połącznie jest OK
Jakieś pomysły
Sprawdz, czy podczas startu na kodi w tle nie aktywuje sie przypadkiem jakas wtyczka blokady reklam, VPN, DNA, etc. przez to w ustawieniu przewodowym LAN internet moze byc blokowany.  Miej tez na uwadze, to ze WIFI  i LAN otrzymuja od Routera rozne  adresy IP.


Podziękowali: preman
Odpowiedz
REKLAMA:



#7
Odłącz telewizor od prądu.
Odłącz router od prądu.
Podłącz router do prądu i odczekaj aż się uruchomi.
Podłącz telewizor do prądu.
Włącz telewizor.
Odpowiedz
#8
(01-02-2021, 07:12 PM)coni napisał(a): Sprawdz, czy podczas startu na kodi w tle nie aktywuje sie przypadkiem jakas wtyczka blokady reklam, VPN, DNA, etc.
Router ma jakąś zaporę antiwir, próbuję to wyłączyć....

(01-02-2021, 07:12 PM)coni napisał(a): Miej tez na uwadze, to ze WIFI  i LAN otrzymuja od Routera rozne  adresy IP.
Moim zdaniem to jest główna przyczyna jednak po wpisaniu domeny a nie IP powinno działać chyba że jest inna nazwa na kartę LAN i inna na WiFi. Router to też nowa zabawka kupiona ze względu na możliwość podłączenia dysku i znaczące zwiększenie się liczby urządzeń pod WiFi (zachciało mi się SMART HOME), więc jeszcze nie ogarniam go całego. Jest też niepokojący objaw przemawiający za wadliwym działaniem KODI, nie mogę usunąć wpisanego już źródła a pamiętam że to się dało zrobić.

Tak czy tak, dziękuję wam za pomoc, jak napisałem w pierwszym poście, problem nie jest dokuczliwy. Myślałem ze jest to problem nooba i szybko się z nim uporamy ale skoro zagrożona jest biblioteka i konieczne będzie dodawanie tego wszystkiego od nowa to chyba mi to aż tak nie dokucza Big Grin
Odpowiedz
#9
(03-02-2021, 02:36 PM)preman napisał(a): Moim zdaniem to jest główna przyczyna jednak po wpisaniu domeny a nie IP powinno działać chyba że jest inna nazwa na kartę LAN i inna na WiFi. Router to też nowa zabawka...

Trzymaj się adresów IP i nie mieszaj z domeną...
Powinieneś najpierw sprawdzić jaki adres IP przydziela router dla karty WiFi a jaki dla karty LAN.
Gdybyś podał te adresy to by było wiadomo czy router ma jedną wspólną sieć dla WiFi i LAN czy ma dwie niezależne podsieci...
Normalne jest to, że karty dostaną inne adresy IP bo mają inne adresy sprzętowe MAC. To nie ma znaczenia jaki adres IP jest po stronie klienta skoro otrzymuje go z routera udostępniającego dysk.
Jeżeli router udostępnia dysk w sieci to najczęściej jest tak, że każde urządzenie w sieci ma dostęp do dysku...
Mogą być jeszcze jakieś opcje w ustawieniach udostępniania dysku...
Odpowiedz
#10
(03-02-2021, 11:54 PM)jerzyk17 napisał(a): Powinieneś najpierw sprawdzić jaki adres IP przydziela router dla karty WiFi a jaki dla karty LAN.

Jak to sprawdzić ? wyłączenie wszystkiego i włączenie tylko TV nie wchodzi w grę ...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości